Wednesday, January 23, 2013

Aasadega kindad.

Minu esimesed aasadega kindad. Olin IT blogidest lugenud ja näinud pilte, kuulnud jutte nende kinnaste soojapidavusest ja ka sellest, et kindad, õigemini käed nende sees, püsivad kauem kuivad. Oma soovi panin ka kirja pärnakate kokkusaamise teemas ja 1.detsembril saimegi kokku Käsitööaidas, et õppida kuduma aasadega kindaid. Ei läinud meil kellelgi see algus libedalt. Selgus, et on erinevaid võtteid ja õpetusi, millest meie proovisime üht lihtsamat. Neid kindaid mida ma siis alustasin.......ei ole enam. Alustasin täiesti otsast ja kudusin raskema variandi, ehk siis tagasitõstmisega aasad. Need ei jäänud lõdvalt ja järgmisel real läbi kududes ei veninud silmad suureks. Õpetuse leidsin oma kodustest käsitööraamatute riiulist, Livia Kivilo raamatust SILMUSKUDUMINE. Seal on väga hästi antud töövõte kirja pandud ja ma ei pidanud igat aasa eraldi ümber sõrme kerima. Kinnaste kudumist alustasin sellest, et kudusin valmis pöidlad, jätsin nad ootele, silmused haaknõeltel, siis kudusin sõrmedest alates suunaga randme poole. 
Ülesloomisel kasutasin kahte värvi lõnga. Selliselt sõrmedest alates kinda kudumisel meeldib mulle see kindaots eriti.
Aasad kudusin sisse igal neljandal real ja kahe aasa vahele jätsin 3 silma. Lõng villane, ise värvisin. Vardad 1,75. Simi vardal oli kinda labaosas 13, soonikuosas 12. Soonik 2:1
Olen selle oskuse omandamisega väga rahul ja usun, et need ei jää minu ainukesteks aasadega kinnasteks.

1 comment: