Thursday, July 15, 2010

Lõngakera

Kui ma koos mõne vahva naisega eelmine nädal Annely juures lõnga värvisin, liitus meie väikese seltskonnaga ka Annely vanaema. Ja küsis - Värvite lõnga. Aga kas te lõngakera ka kerida oskate? Ei osanud esimese hooga midagi vastata ja küllap meie, vähemalt minu, pisut juhm ja üllatunud nägu oli vastuseks sellele küsimusele.
Mina kerin selliseid ilusaid ja ümmargusi kerasid, mis mõnusalt veerevad, kui neist midagi kuduma hakata. Aga see ei olevat üldse õige. Ja siis meile õpetati kuidas kerida üks korralik lõngakera.

Kõigepealt kerid ümber sõrmede, nii naga tavaliselt.Ja siis hakkad kerima ühte otsa.

Teiselt poolt näeb kerake välja selline.

Minu tänase päeva "harjutamine"
Külje pealt näevad kerad siis välja sellised - mitte põrmugi ideaalselt ümmargused.
Kudumist alustatakse lõngakera sees oleva lõngaga, mis kõigepealt sai sõrmede peale keritud.
Ja nii jooksebki lõng seestpoolt. Lõngakera püsib paigal ja ei veere kaugele voodi alla. Ma ei ole veel katsetanud, aga arvan, et kirimustrit kududes ei lähe sellisest lõngakerast jooksvad lõngad omavahel sassi ja sõlme.

Loomulikult on mul veel tarvis harjutada, sest mulle tundub, et said liiga kõvad kerad. Aga olen väga-väga tänulik Annely vanaemale, et ta sellist oskust meiega jagas.
Mis mul öelda - INIMENE ÕPIB KOGU ELU. (kui ta muidugu tahab)

2 comments:

  1. Aitäh selle õpetuse eest! Proovin kindlasti järele, mul siin üks suuremat sorti lõngakerimine hetkel käsil.

    ReplyDelete
  2. Tänan, õpetuse eest. Proovisin ka, ei veerenud kerad enam kududes. :))
    Kirikirja kududes ei lähe lõngad sassi, kui võtad ühte värvi lõnga ühele sõrmele ja teist teisele. Nii õpetas kunagi Rees IT forumis. Kui on 2 värvi ja lühikesed üleminekud töötab väga hästi.

    ReplyDelete