Sunday, April 24, 2011

ÜLESTÕUSMISPÜHAD.

Kaunist ülestõusmispüha!
Nagu paljudes teistes peredes, nii ka meie omas, värvitakse ülestõusmispühade puhul mune. Valisin värvimiseks sellised värvid, sest olen neid ka enne kasutanud.

Kuna oma kanad munevad ainult pruune mune, siis sai poest ostetud Talleggi valged munad, mis pidid olema suuremad, tugevama koorega ja valgemaist valged. Kümnest munast viis, ehk siis pooled munadest, jäid keetmisel terveks. Ülejäänud viis olid nii korralikult lõhki keenud, et värvi sisse need enam ei kõlvanud.

Aga meil oli viis tervet muna ja viis erinevat värvitooni. Õliste kätega sai munad ka läikima hõõrutud. Aga kahju oli värvilahuseid niisama ära visata. Pesin kiiresti villast lõnga ja värvisin, jätsin lõngad koju jahtuma ja läksime paariks tunniks noorima tütrega....
....Kilingi-Nõmme võimlemisklubi esinemist - võistlemist vaatama. Suurem tüdruk sai medali kaela ja siis koju...
...tee peal uurisime pisipiigaga sipelgapesa. Küll oli seal sagimist.
Koju jõudes olid lõngad ilusasti jahtunud ja loputusvesi jäi täiesti värvituks. Värvilahuses oli 2 värvitabletti ja ümardatult 90 grammi villast lõnga.
Selline kaunis värvigamma ripub täna minu pesunööril.
Nautige kaunist päikeselist ilma!

4 comments:

  1. Ilusaid pühi!
    Kahju, et pooled valged munad värvida ei kõlvanud... Kuulsin sel aastal esimest korda (kindlasti on teistele see teada, ei tea kus ma elanud olen ;)) et mune peaks enne mõned tunnid toas soojendama ja siis toasooja vette keema panema. Siis jäävat terveks.
    Mina proovinud ei ole. Pühadeks olid minu laual looduse poolt värvitud vutimunad. Hoidsin neid tunnike laual enne keetmist, kõik 24 jäid terveks.
    Aga nagu ikka, pole halba ilma heata... said nii palju ilusat kirevat lõnga. :)
    Tütrele kiitus võmlemise medali eest! :))

    ReplyDelete
  2. Ilusaid pühi!
    Sul on munavärvidega nii ilusad lõngad välja tulnud. Ma ka värvisin, aga tulemus jäi suht kahvatu. Ma vist tegin vea, et ei pesenud lõnga enne läbi vaid tegin lihtsalt märjaks...lugesin, et Sina pesid. Eelmisel aastal ka värvisin ja väga ilusad erksad värvid tulid...omast arust ma siis ka tegin lihtsalt märjaks.

    ReplyDelete
  3. Aitäh Diana hea nõuande eest -niimoodi ei olegi ma proovinud, et enne toasoojuses hoian.

    Ülle - häid pühi! Mina pesen lõnga enne värvimist, ikka sooja vee ja seebiga. Kui vesi jahe ja lõng ei saa puhtaks, ei jää ka värv hästi peale. Need minu värvimiskogemused. Siis kuumutan kuni peaaegu keemiseni, vähendan kuumust, hoian umbes 15 minutit ja seejärel jätan lõnga selle värvilahuse sisse jahtuma 2-3-4 tunniks. Selle aja jooksul imendub värv maksimaalselt lõnga sisse ja loputusvesi jääb täiesti värvituks.
    Eks neid värvimisnippe on igasuguseid, mina olen õppinud katsetus-eksitus meetodil ja olen rahul.

    ReplyDelete
  4. Aitäh õpetuse eest! Mul oligi seekord hästi "rasvane" lõng ja seepärast jäi halvasti külge ka. Järgmine kord katsetan Sinu moodi...mul veel lõnga ja värvi varutud:)

    ReplyDelete